Spis treści
Co to jest eye tracking?
Jakich informacji dostarcza eyetracking?
RODZAJE BADANYCH PARAMETRÓW:
- fiksacje wzroku badanego w konkretnym punkcie np. opakowaniu,
- kolejność zauważania konkretnych punktów / obszarów np. elementów opakowania,
- czas, po jakim zostały zauważone,
- średni czas patrzenia na dane elementy (tekst, piktogramy, znaki),
- sposób patrzenia (czy tekst jest czytany czy skanowany),
- procentowy rozkład uwagi przypadającej na dane elementy np. opakowania,
- składniki tła przeszkadzające i odciągające uwagę od badanego elementu.
RAPORTOWANIE:
- Film z markerem oznaczającym aktualne skupienie wzroku,
- Mapy cieplne (heat maps),
- Mapy fiksacji,
- Wyniki dla określonych rejonów zainteresowania (np. logotyp),
- Zestawienia statystyczne.
Jak realizujemy badania eyetrackingowe?
Badania eyetrackingowe można realizować na dwa sposoby:
Zależnie od środowiska, w którym będzie przeprowadzane badanie oraz adekwatnie do prezentowanych respondentom treści, decydujemy o wykorzystaniu mobilnej lub stacjonarnej technologii eyetrackingowej. Gdy ocenie osoby badanej poddawany jest wystrój i aranżacja punktów sprzedaży oraz produkty w nich eksponowane, reklamy stacjonarne lub standardy obsługi klienta, wykonujemy badania techniką eyetrackingu mobilnego. Z kolei eyetracking stacjonarny wykorzystujemy w przypadku badania elektronicznych materiałów wizualnych/audiowizualnych, jak np. strony www, aplikacje, sklepy e-commerce, reklamy internetowe, filmy.
Do realizacji badań eyetrackingowych w następujących obszarach posiadamy autorską metodologię NEURO SCAN, która polega na integracji danych z reakcji psychofizjologicznych respondentów wywołanych przez określone bodźce sensoryczne, emocjonalne i poznawcze z tradycyjnymi deklaratywnymi technikami badawczymi stosowanymi w naukach społecznych.
W jakich obszarach najlepszy jest eyetracking?
Badania eyetrackingowe są niezbędne wszędzie tam, gdzie klient odbiera bodźce wzrokowe. Zatem są wykorzystywane najczęściej w:
- badaniach konsumenckich,
- badaniach produktowych – np. badaniach wizualizacji opakowań,
- badaniach punktów sprzedaży – np. badaniach półek sklepowych,
- badaniach wizerunku marki – np. badaniach logotypów, wizualizacji korporacyjnej,
- testach formatów reklamowych – np. badaniach wariantów plansz reklamowych
- badaniach efektywności działań promocyjnych – np. badaniach reklam,
- badaniach procesów pracy – np. kierowców czy operatorów,
- badaniach użyteczności – np. stron internetowych czy aplikacji na urządzenia mobilne.
Case studies
Ile kosztuje badanie eyetrackingowe?
Koszt badania każdorazowo ustalany jest z klientem, w zależności od zastosowanej metodologii oraz próby badawczej. W ASM Neuro Lab koszty badań neuromarketingowych są atrakcyjne dla klienta w związku z posiadaniem na własność sprzętu najwyższej światowej klasy.