BADANIA AKTYWNOŚCI PSYCHOFIZYCZNEJ KIEROWCÓW I OPERATORÓW POJAZDÓW MECHANICZNYCH W WARUNKACH NATURALNYCH I SYMULOWANYCH

BADANE PARAMETRY
- ocena sposobu gromadzenia i przetwarzania informacji z bodźców sensorycznych w warunkach rzeczywistych i symulowanych,
- detekcja poziomu koncentracji, frustracji, zmęczenia, rutyny, wypalenia zawodowego,
- ocena wpływu środowiska pracy na sprawność psychofizyczną w warunkach rzeczywistych i symulowanych,
- ocena wpływu monotonii, przeciążenia informacją i stresem na reakcje psychofizjologiczne,
- diagnozowanie rodzajów bodźców sensorycznych rozpraszających/skupiających uwagę na realizowanych czynnościach,
- ergonomia rozmieszczania przyrządów kontrolno-pomiarowych.
PROBLEMATYKA BADAWCZA
Nowoczesne metody i techniki badania kierowców/operatorów pojazdów mechanicznych wykorzystujących urządzenia biometryczne (EYE TRACKING, EEG, GSR, FACE TRACKING) pozwalają na monitorowanie zachowania osób kierujących pojazdami w sposób bardziej precyzyjny i obiektywny na poziomie ich percepcji sensorycznej, przetwarzania informacji oraz reakcji emocjonalnych na dynamiczne zdarzenia terenowe. Wyniki tego typu badań dostarczają bardzo precyzyjnych informacji o przyczynach określonych reakcji konkretnych osób na zdarzenia terenowe, co pozwala na dobór odpowiednich ćwiczeń i zadań korygujących zachowanie kierowców/operatorów maszyn na poziomie poszczególnych elementów ich psychofizjologii.
DLA KOGO? | BADANE REAKCJE | NARZĘDZIA |
|
|
|