KONSUMENCKIE TESTY ŻYWNOŚCI/TESTY KULINARNE

BADANE PARAMETRY
- ocena wyglądu, smaku i rozmiaru danego produktu,
- preferencje odnośnie poszczególnych składników danego produktu/potrawy,
- związek pomiędzy konsumowanymi potrawami bądź ich składnikami a kierunkiem reakcji emocjonalnych respondentów,
- satysfakcja z konsumpcji danego produktu bądź poszczególnych jego składników (w przypadku produktów złożonych).
PROBLEMATYKA BADAWCZA
Testy konsumenckie żywności oparte są na hedonicznej ocenie produktów żywnościowych, a ich głównym celem jest określenie stopnia akceptacji, preferencji i popytu na testowane wyroby. Ważne jest również poznanie postaw konsumentów w stosunku do produktów żywnościowych. Przeprowadzenie tego rodzaju badań pozwala na określenie szansy danego produktu na trafienie w upodobania szerokiego (w każdym razie pożądanego) grona konsumentów, a co za tym idzie odniesienie sukcesu rynkowego. Badanie uzupełnione będzie deklaracjami respondentów.
DLA KOGO? | BADANE REAKCJE | NARZĘDZIA |
|
|
|