Jak uchwycić i zatrzymać uwagę klienta? Jaka ma być reklama, jakie ułożenie produktów w sklepie? Jak to zrobić w środowisku dostarczającym wielu bodźców? Badania neuromarketingowe umożliwiają pozyskanie tych i wielu innych informacji dzięki zebraniu danych o reakcjach człowieka na bodźce zmysłowe, w tym wizualne. Można np. prześledzić ścieżkę klienta w sklepie i sprawdzić co przyciągnęło jego uwagę, a co nie, eyetracking to metoda, którą się posługujemy w tym celu.
W ostatnim czasie przeprowadziliśmy badanie eyetrackingowe na potrzeby produkcji popularnonaukowego programu telewizyjnego w jednym z warszawskich centrów handlowych. Program ukaże się po wakacjach a tymczasem zapraszamy do obejrzenia krótkiego reportażu z badania🎬.
Więcej informacji o badaniach decyzji zakupowych znajdziecie tutaj .
Badanie wykazało, że elementami przyciągającymi wzrok respondenta były jaskrawe kolory, elementy podświetlane i wizerunki modelek. Ponadto wzrok kierował się głównie do elementów znajdujących się na linii wzroku.